22 февруари 2014 г.

Круши с черен шоколад

Понеже се чувствам леко уморена от картички, албуми и бурканчета, днес ще ви покажа нещо, свързано с друго мое любимо занимание. Имаме рожденик вкъщи и понеже празнуването ще е изнесено на друго място, реших, че мога да се размина с кулинарните приготовления. Съюзена, останалата част от семейството заяви, че рожден ден без торта не може... Как да им откаже човек? Доста се чудих каква да бъде тази торта, но в крайна сметка надделя любовта на цялото семейство към шоколада. Според мен, най-добрия приятел на шоколада е сочната, зряла круша. В оригиналната рецепта на днешната торта, комбинацията е малини с черен шоколад, но аз лично съм я правила и във вариант с ягоди и бял шоколад.
 
Рецептата можете да намерите тук. Понеже стягам тортата с подвижен ринг, който позволява да се направи с всякакъв диаметър (дори и 30 сантиметра), пека платката в голямата тава (която е към фурната). За да компенсирам размера на тавата, правя от тестото доза и половина. И тъй като тортата ми винаги е по-голяма от тази в рецептата, се налага от ганаша (трюфел крема) да правя направо двойна доза... Приготвянето не е сложно, но отнема доста технологично време. А резултата... винаги си заслужава усилията.

В днешната торта заложих на тематична марципанова украса от типа "каквото отвътре, такова и отвън". Ето какво се получи:



Голямо моделиране и рисуване падна, но разнообразието беше приятно...


Опитайте тази рецепта, сигурна съм, че няма да има недоволни...

6 коментара:

  1. Да ти е жив и здрав рожденика. Страхотна торта, а украсата е просто съвършенна :)

    ОтговорИзтриване
  2. Лелее, Вили, тия крушки направо като истински! Голяма майсторка си! Признала съм те! А рожденика ви нека е жив и здрав!
    Прегръдки, Ани

    ОтговорИзтриване
  3. Да ви е жив и здрав рожденика !Много щастие и късмет на цялото семейство ви пожелавам и весел празник!
    Тортата е страхотна !

    ОтговорИзтриване
  4. wow, this cake is just gorgeous! To pretty to eat :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, бе Вилиииии.... Ами ако съм бременна от снощи?!?:))))))
    Да сте живи и здрави всички вкъщи и много хубави мигове ви пожелавам! Целувки! ;)

    ОтговорИзтриване
  6. Много е красива, а съм сигурна, че е и много вкусна. Браво. Честит празник вкъщи.

    ОтговорИзтриване

01 09 10